Wednesday 22 July 2015

Waiata-ringa hou mō te Jnr Kapa Haka - ĀKU MAHI


https://youtu.be/YAdmDILSBLQ 

Click on this link and it will take you to the ĀKU MAHI waiata.


Karanga, karanga, karanga, karanga ra, - It is calling, calling, calling to you,
Karanga Aotearoa e, - New Zealand is calling
Ki nga iwi o te motu e - to all the tribes of the land
Haere mai ra, haere mai ra, haere mai ra, - "Come, come, come
Ki aku mahi e - and join my tasks."

Tukua ra nga kupenga - Let the fishing nets out (Persuade lots of people..)
Kia haere ana ki waho e - Let them go out a long way (...to come and participate)
Toia mai, toia mai, kumea mai - Haul them in, haul them in, pull them in
A taua mahi e - To take part in what we are doing here.

Ka huri au hi, ka titiro - I turn and look
Ka huru au hi, ka whakarongo - I turn and listen
Ka huru au hi, ka tahuri - I turn, turn around
Ki te awhi mai - to take part...

I aku aha, i aku mahi, - ...in what are mine, in my customs,
o aku tipuna e - handed down from my ancestors,
Ka haka tena, ka poi tena - this haka, this poi
He mahi a ringaringa a e - and hand work. (action songs)
Te hiki taku mere, - I raise my greenstone blade,
i taku taiaha - and my fighting staff.
Te mana taku ihi e, - The spiritual power is my energizing force.
Pupuritia! - Hold onto these things!

Takahia, takahia - Stamp your feet, stamp your feet
Kia whakarono ai nga iwi.- so that everyone can hear you.
Pupuritia, pupuritia, pupuritia - Hold, hold fast, hold on
A taua mahi e.- to these customs.

No comments:

Post a Comment